Wednesday 11 October 2017

Forex Trading Bank Negara Malaysia Utbyte


Valutakurs Bank Negara Malaysia Bank Negara Malaysia (BNM bokstavligen National Bank of Malaysia, officiellt Central Bank of Malaysia) är den malaysiska centralbanken. Upprättad den 26 januari 1959 enligt Central Bank of Malaysia Act 1958 (CBA 1958). CBA 1958 har upphävts av Central Bank of Malaysia Act 2009, som trädde i kraft den 25 november 2009. Det är ett lagstadgat organ som ägs av Malaysias regering, med den inbetalda kapitalen gradvis ökad, för närvarande på RM100 miljoner. Banken rapporterar till finansministern, Malaysia och håller ministern informerad om frågor som rör penningpolitiken och finanssektorn. Historia År 1837 blev den indiska rupien den enda officiella valutan i Straits Settlements, men år 1867 var silverpengarna återigen lagliga betalningsmedel. År 1903 introducerades Straits-dollarn, knuten till två shillings och fourpence (2s. 4d.), Av kommissionären för valuta och privata banker hindrades från att utfärda sedlar. Sedan dess har kontinuiteten i valutan brutits två gånger, först av den japanska ockupationen 1942-1945, och igen genom devalveringen av pund sterling 1967 när noter från kommissionären för valuta av Malaya och brittiska Borneo förlorade 15 av deras värde. Den 12 juni 1967 ersatte Malaysias dollar, utfärdat av den nya centralbanken, Bank Negara Malaysia, Malaya och Brittiska Borneo-dollarn i par. Den nya valutan behöll alla deomineringar av sin föregångare utom 10 000 valörer, och tog också över färgsystemen i den gamla dollarn. År 1985, efter Plaza-mötet mellan G-5-finansministrarna i New York City, föll amerikanska dollar kraftigt och orsakade stora förluster i Bank Negaras dollarreserver. Banken svarade genom att starta ett program med aggressiv spekulativ handel för att kompensera dessa förluster (Millman, s. 226). Jaffar Hussein, bankens Negara-guvernör vid den tiden, hänvisade till denna strategi som ärlig handel mot Gud i ett tal i december 1988 i New Delhi. I slutet av 1980-talet var Bank Negara under guvernör Jaffar Hussein en stor aktör på valutamarknaden. Dess verksamhet uppmärksammades av många ursprungligen, så blev asiatiska marknader att inse det inflytande som Bank Negara hade på riktningen av valutamarknaden. Alan Greenspan som fungerade Federal Reserve-ordföranden insåg senare Bank Negaras massiva spekulationsaktiviteter och begärde att den malaysiska centralbanken skulle stoppa den. Den 21 september 1990 sålde BNM mellan 500 miljoner och 1 miljarder pund sterlingar på kort tid och körde pundet ner 4 cent på dollarn (Millman, s. 228). Som ett svar började bankirerna att springa iväg Bank Negaras order. Två år senare på svart onsdag försökte Bank Negara försvara värdet av det brittiska pundet mot försök av George Soros och andra att devalvera pund sterling. George Soros vann och Bank Negara drabbades av förluster på mer än 4 miljarder dollar. Bank Negara förlorade ytterligare 2,2 miljarder i spekulativ handel ett år senare (Millman, s. 229). Vid 1994 blev banken tekniskt insolvent och blev bailed ut av Malaysias finansministerium (Millman, s. 229). Mission Statement Bank Negara Malaysia, som centralbanken, är engagerad i att främja ekonomisk stabilitet och finansiell stabilitet och främja en sund och progressiv finansiell sektor för att uppnå en fortsatt ekonomisk tillväxt till förmån för nationen. Detta kommer att uppnås genom att: främja en arbetskultur som betonar de högsta standarderna för professionalism och integritet, försiktighet, lagarbete och innovation som utvecklar och upprätthåller en engagerad arbetskraft som är hög kompetent och proaktiv, känslig för industrins förändrade behov som antar ett samarbetsperspektiv I allt vi främjar effektiv användning av teknik och goda arbetsmetoder för att förbättra produktivitet, effektivitet och kvalitet som antar politik och praxis för att förbättra de lokala finansinstituts konkurrenskraft för att möta internationell konkurrens med tillräckliga finansiella resurser och finansiella instrument för att effektivt hantera monetär stabilitet . Funktioner Bland bankens viktigaste roll är penningpolitikens försiktiga uppförande. som har sett generellt låg och stabil inflation i årtionden och därigenom bevarar köpstyrkan hos ringgit. Banken är också ansvarig för att skapa stabilitet i finanssystemet och främja en sund och progressiv finansiell sektor. Det finns nu en väl diversifierad, omfattande och eftergiven finansiell sektor som kan möta de allt mer sofistikerade behoven hos konsumenter och företag och som har blivit en tillväxtdrivare i ekonomin. Banken spelar också en betydande utvecklingsroll. inklusive utveckling av finansiell systeminfrastruktur med stor vikt att bygga nationerna på effektiva och säkrade betalningssystem samt nödvändiga institutioner (inklusive Securities Commission, KLSE, nu känt som Bursa Malaysia och Credit Guarantee Corporation) som är viktiga för att bygga en omfattande, robust och fjädrande finansiellt system. Banken främjar aktivt ekonomisk integration. vilket har lett till förbättrad tillgång till finansiella tjänster för alla ekonomiska sektorer och samhällssegment och därigenom stödjer en balanserad ekonomisk tillväxt. Övriga viktiga roller i banken är bankör och rådgivare till regeringen, spelar en aktiv roll för att ge råd om makroekonomisk politik och hantering av statsskulden. Det är också den enda myndigheten i utfärdande av valuta samt att förvalta landets internationella reserver. Bankens roller stöds av 39 avdelningsenheter i banken som täcker sju funktionella områden enligt följande: Ekonomi och penningpolitik ger främst god teknisk och forskningsstöd till tillväxtrelaterade frågor för att förbättra formuleringen av penning - och kreditpolitiken för att främja monetär stabilitet och säkerställa Tillgången till tillräcklig kredit för att finansiera ekonomisk tillväxt. Investeringar och verksamheter Hantera inhemsk likviditet och växelkurs för att säkerställa att penningpolitiska mål uppnås samt att förvalta externa reserver för att skydda sitt värde och optimera avkastningen. Det har också ansvaret för att ge råd och hjälp till regeringen inom skuld - och fondförvaltning och bidra till den inhemska finansmarknadsutvecklingen. Förordning Främja stabiliteten i den finansiella sektorn genom en progressiv utveckling av hållbara, robusta och sunda finansiella institutioner och finansiell infrastruktur, vilket gör det möjligt för en konkurrenskraftig lokal finansiell industri att vara motståndskraftig mot den föränderliga framtida miljön och leder initiativ för att förbättra tillgången till finansiering. Den formulerar och genomför också strategier och strategier för att bygga och positionera Malaysia som ett förstklassigt integrerat islamiskt finanscentrum och förbättra konsumenternas ekonomiska förmåga. Betalningssystem Utveckla strategier och strategier för att främja pålitliga, säkra och effektiva clearing-, betalnings - och betalningssystem i landet. Övervakning Utveckla, förbättra och genomföra en effektiv övervakningsram för att säkerställa säkerheten och sundheten hos finansinstitut och att tillämpa god praxis i dem. Organisationsutveckling Spearhead Banks strategiska ledning, organisations-prestationshantering och programhanteringsfunktioner för att driva sina prestationsförbättringsprocesser och stärka bankens kapacitetsuppbyggnad. Det leder också och driver personalinsatser och andra strategiska aktiviteter för att säkerställa att den övergripande strukturen för mänskliga kapitalhantering genomförs effektivt. Kommunikation Kommunikationsfunktionen har antagit ökande betydelse som svar på de ökade kraven från de olika intressenterna, som syftar till större transparens och upplysningar. Bank Negara Malaysia spelar sin roll som övervakare för att säkerställa säkerheten, tillförlitligheten och effektiviteten hos betalningssystemets infrastruktur och för att skydda allmänhetens intresse. Som en övervakare formulerar Bank Negara Malaysia regelverk och genomför övervakning på både stora värde - och detaljhandelsbetalningssystem . Övervakningsverksamheten fokuserar på att innehålla systemrisker och reducerar de övergripande riskerna i betalningssystemen för att säkerställa tillförlitligheten hos de stora betalnings - och avvecklingssystemen. Bank Negara Malaysia underlättar också förbättringar av betalningstjänster och marknadsutveckling genom att främja betalningsinnovationer och säkerställa allmänhetens förtroende för detaljhandelns betalningssystem och användningen av betalningsinstrument. Banken bedriver aktivt samråd och samarbete med marknadsaktörer och intressenter. Med tanke på vikten av e-betalningar för att förbättra ekonomisk effektivitet är en acceleration av migrationen till elektroniska betalningar ett av de nio fokusområdena inom finanssektorns plan 2011-2020 som banken släppte i december 2011. Finansiell stabilitet Finansiell instabilitet och dess effekter på ekonomin kan vara mycket dyr på grund av dess smitta eller spillover effekter till andra delar av ekonomin. Det kan faktiskt leda till en ekonomisk kris med negativa konsekvenser för ekonomin. Det är därför grundläggande att ha ett stabilt och stabilt finansiellt system för att stödja effektiv resursfördelning och fördelning av risker över hela ekonomin. Ett av huvudbankernas huvudmål är att främja och upprätthålla monetär och finansiell stabilitet, eftersom den bidrar till en sund ekonomi och en hållbar tillväxt. Bank Negara Malaysia utfärdar ansvaret för att främja ett sund och effektivt malaysiskt finanssystem genom att bevara de finansiella institutionernas sundhet och den finansiella infrastrukturens robusthet för att motstå negativa konjunkturer och chocker och därigenom förhindra att störningar i mellanförmedlingsprocessen förhindras och att man upprätthåller förtroendet för det finansiella systemet. Detta uppnås främst genom reglering och tillsyn av de licensierade finansinstituten genom att säkerställa fortsatt tillförlitlighet hos stora betalnings - och avvecklingssystem och aktivt bidra till utvecklingen av effektiva finansiella marknader. Banken är också vaksam mot nya framväxande trender och utmaningar för det malaysiska finansiella systemet som kan undergräva finansiell stabilitet genom att ägna betydande resurser för att inrätta robusta övervakningsprocesser som syftar till att identifiera sårbarheter och stödja förebyggande åtgärder för att förhindra systemiska störningar. Betalningssystem Enligt definitionen Bank för International Settlements (BIS) består ett betalningssystem av instrument, bankförfaranden och vanligtvis banköverföringssystem för interbanker som säkerställer och underlättar omlopp av pengar. I huvudsak underlättar företag, företag och konsumenter att överföra medel till varandra. Betalningssystem definieras som något system eller arrangemang för överföring, clearing eller avveckling av medel eller värdepapper i Central Bank of Malaysia Act 2009. I huvudsak underlättar företag, företag och konsumenter att överföra medel till varandra. Betalningssystem är en viktig del av ett lands finansiella infrastruktur. I Malaysia är det stora värdebetalningssystemet, RENTAS, som drivs av Malaysias Electronic Clearing Corporation Sdn. Bhd. (MyClear), ett betalningsdotterbolag som ägs av Bank Negara Malaysia, möjliggör överföring och avveckling av interbankbetalningar och värdepapper med högt värde. Dess misslyckande kan bidra till systemisk kris och överföra ekonomiska chocker mot det finansiella systemet. Genom att RENTAS fungerar effektivt kan transaktionerna genomföras på ett säkert sätt och med tiden bidra till den övergripande ekonomiska utvecklingen. Säkra och effektiva betalningssystem är grundläggande för att främja finansiell stabilitet och underlätta Bank Negara Malaysia i genomförandet av penningpolitiken genom att tillåta större användning av marknadsbaserade instrument för att uppnå sina mål samtidigt som effektiviteten i det finansiella systemet och ekonomin förbättras som en hela. Med tanke på dess betydelse är främjandet av ett säkert, säkert och effektivt betalningssystem en av bankens viktigaste pelare. Användbara länkar Valuta i Malaysia: Malaysisk ringgit Lista över centralbanker: Centralbanker Officiell webbplats för Bank Negara Malaysia: bnm. gov. my Förteckning över licensierade bankinstitut i Malaysia: bnm. gov. my Malaysias finansministerium: treasury. gov. Min upphovsrättslig kopia 2011-2017 exchangeecurrency. biz mdash Valutakurs Valutakursen för olaglig valutahandel Olagligt valutahandelssystem hänvisar till köp eller försäljning av utländsk valuta av en person eller ett företag i Malaysia med någon person som inte är licensierad onshore bank eller någon person vem har inte erhållit godkännande från Bank Negara Malaysia enligt lagen om finansiella tjänster 2013 eller lagen om islamisk finansiell tjänst 2013. Vilka egenskaper är det här systemet innebär att köpa eller låna utländska valutor från eller sälja eller låna utländska valutor till icke licensierade onshore bank. Det kan också vara i den situation där den icke-licensierade landbanken gör en handling som innebär, är förenad med eller förberedande för att köpa eller låna utländska valutor från eller sälja eller låna utländska valutor till någon annan person än Malaysia. Olagliga operatörer brukar arbeta i liten skala och hävdar att de kan tillhandahålla överföringstjänster effektivt utan att behöva några dokument eller identifieringar. De använder sällan dokument för att validera och verifiera transaktionerna. Genom att engagera sig i dessa transaktioner riskerar kunderna att bli lurade och deras medel får aldrig nå sin avsedda destination. Olagliga operatörer brukar rikta arbetssökande genom att placera attraktiva annonser för att locka potentiella medarbetare att gå med i företaget, varefter de använder dem för att söka nya investeringar. Oftast kommer anställda att uppmuntras att närma sig sin direkta familj, släktingar och vänner innan de riktar sig till allmänheten. Olagliga operatörer visar vanligtvis en professionell och ansedd bild. en högteknologisk kontorslayout och avancerade IT-faciliteter, till exempel en LCD-skärm som visar rörelser i växelkurs för att ge intrycket att ett legitimt och verkligt företag bedrivs. Dessa anläggningar är bara en falsk front. Investerare kan antingen handla med sina handelskonton med företaget eller genom återförsäljare utsedda av företaget. I vissa fall får investerare använda sina konton via Internet. Investerare är också skyldiga att teckna ett affärskontrakt som normalt ingås mellan investerarna och ett huvudkontor utomlands. I de flesta fall kommer operatörerna att informera investerarna att de kommer att behöva skicka dessa kontrakt till sitt huvudkontor utomlands för att underteckna. Sådana avtal är emellertid vanligen kvarstegade utan signatur. I händelse av att investerarna är missnöjda med framtida transaktioner och transaktioner kan inga åtgärder vidtas mot företaget eftersom det inte finns något bindande avtal mellan dem. Investerare får vanligtvis hög avkastning på sina initiala investeringar. Detta kommer att övertyga dem om att öka sina investeringar i hopp om högre avkastning. Så småningom kommer de att sluta förlora allt när de olagliga operatörerna plötsligt saknas. Investerare som förlorar sina pengar genom påstådda volatilitet i växelkursrörelser informeras av de olagliga aktörerna om att de behöver betala marginalsamtal för att återställa sina pappersförluster. De olagliga aktörerna kan också uppmuntra investerare att öka sina investeringar för att försöka återhämta sina förluster. Hur man skyddar dig själv Deal bara med licensierade banker i landet Kontrollera med de behöriga myndigheterna innan du skickar in investeringar. Var extra försiktig med investeringar via internet. Var skeptisk till eventuella investeringsmöjligheter som inte är skriftliga. Om investeringar har gjorts, behåll kopior av Alla investeringar och kommunikation Licensierade onshorebanker att bedriva handel med utländsk valuta i Malaysia är följande: Du kan rapportera direkt till Bank Negara Malaysia via följande kommunikationskanaler: Ring: 1-300-88-5465 (1-300-88-LINK ) Fax: 03-2174 1515 SMS till 15888: BNM TANYA Din rapportfråga E-post: bnmtelelinkbnm. gov. myBanken vill informera den effektiva 2 mars 2017, Capital Adequacy Framework (Basel II ndash Risk Weighted Assets) och Kapitaltäckningsramen Politikdokumentet för islamiska banker (riskvägda tillgångar) kommer att omfördelas till att omfatta reviderade krav på användningen av interna uppskattningar för effektiv löptid under stiftelsen Internt Rating Based Approach (F-IRB). Lagstiftning För att banken ska kunna uppnå målen för en centralbank har den omfattande rättsliga befogenheter enligt följande lagstiftning för att reglera och övervaka det finansiella systemet.

No comments:

Post a Comment